Tuesday, October 27, 2009

Takziah buat Ramadhan Fitri

Takziah buat Ramadhan Fitri, penulis mengenali Ramadhan di bumi Universiti Malaya. Mula mengenali dan mendengar cerita mengenainya semasa menjadi pemimpin pelajar di Nilam Puri. Walaupun Ramadhan ini adalah junior penulis tetapi penulis amat mengkagumi peribadi Ramdhan ini. Kehebatan dan kesempurnaan insan bernama Ramadhan ini sering membuat diri ini ingin mengenali bapanya, Ustaz Ellias Zakaria...yang mendidik deretan anak dengan imej pemimpin dan sarat dengan kesempurnaan ini.

Penulis memahami perasaan insan yang kehilangan. Namun bagi penulis, tarbiah dirinya di kampus dan tarbiah ayahnya cukup untuk menggalas ujian besar dari Allah ini. Bagi penulis, setiap perkara dan ujian dari Allah kepada kita sarat dengan hikmah yang boleh kita fikirkan bersama.
Ingatlah...Kadang- kadang Allah hilangkan sekejap matahari. Kemudian Allah datangkan pula guruh dan kilat. Puas kita menangis mencari di mana matahari. Rupanya Allah mahu hadiahkan kita pelangi yang indah. Oleh itu, alihkan pandangan kita bahawa disebalik susah ada kesenangan yang boleh kita kecapi. Di sebalik kesenangan, ada kesusahan yang bakal mengajar kita menjadi lebih baik.

mymindakini dot com

abunabil09

1 comments:

Anonymous said...

x faham ana.takziah psl apanya...?

November 19, 2009 at 10:41 PM

Post a Comment